.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولان پر ادعای مازندران یاد بگیرند ....
« استان سمنان » پایین‌ترین میزان نرخ بیکاری در سراسر کشور
شمال نیوز: استان سمنان، با کاهش نرخ بیکاری به پنج و هفت دهم درصد، کمترین نرخ بیکاری و بالاترین میزان اشتغالزایی را در کشور کسب کرد و رکورد ١٨ ساله خود را شکست.
« استان سمنان » پایین‌ترین میزان نرخ بیکاری در سراسر کشور

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم با برنامه نظام جامع پایش، زیست‌بوم ملی اشتغال کشور و راه‌اندازی سامانه‌های جست‌وجوی شغل، فضای کسب‌وکار را بهبود بخشید و حل معضل بیکاری را دنبال کرد. به طوری که نرخ بیکاری در فصل زمستان ۱۴۰۱ به کمترین میزان در ۱۸ سال اخیر رسید و اعلام شد که استان سمنان برای اولین بار طی یک دهه اخیر، نرخ بیکاری پنج و هفت دهم درصد و زیر هفت درصد را تجربه کرد که بسیار ارزشمند است‌ و از این نظر در رتبه نخست کشور قرار دارد.

 

طبق جدیدترین داده‌های مرکز ملی آمار ایران پس از استان سمنان، استان‌ ایلام با ۶ و هشت دهم درصد در رتبه دوم، کمترین نرخ بیکاری زمستان ۱۴۰۱ را دارد و سپس استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد به طور مشترک نرخ بیکاری هفت و سه دهم دارند.

 

نرخ بیکاری استان سمنان در زمستان ۱۴۰۰ عدد هفت بود که در زمستان ۱۴۰۱ با یک و سه دهم درصد کاهش به پنج و هفت دهم درصد رسید.

 

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زمستان ۱۴۰۱ در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با سه دهم درصد افزایش به ۳۶ و هشت دهم درصد رسید.

 

نسبت اشتغال استان سمنان در زمستان ۱۴۰۱ نیز با هفت دهم درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۳۴ و هفت دهم درصد افزایش یافت.

 

کاهش نرخ بیکاری در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نشان‌دهنده کاهش شمار بیکاران و اضافه شدن جمعیت شاغلان در استان سمنان است.

 

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که سال ١۴٠١، بخش خدمات استان سمنان با ۵۱ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داد و این در حالی است که بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که تابستان ١۴٠١ در کشور هم بخش خدمات با ٥٠.٤ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داد. بخش صنعت با ٣٣.٨ درصد و کشاورزی با ١٥.٨ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

 

بر پایه آخرین گزارش‌ها، ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن ٣٧ درصد از اشتغال استان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است؛ بقیه سهم اشتغال این استان در بخش خدمات است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقویت زیرساخت‌های اشتغالزایی در استان سمنان با راهبردهای مختلف مانند احیای واحد تولیدی راکد و تلاش برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تا جایی موفق بوده است که رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان چندی پیش تصریح کرد: استان سمنان با کمبود بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نیروی کار مواجه است و تامین نیروی انسانی از نیازهای مهم واحدهای تولیدی استان است.

 

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور می‌تواند بازوی توانمند برای استان‌های همجوار در کاهش نرخ بیکاری باشد.علی‌اصغر جمعه‌ای افزوده بود: واحدهای صنعتی استان به دلیل کمبود نیروی کار متخصص نسبت به جذب نیرو از استان‌های همجوار نیز اقدام می‌کنند و این گفته نشان می‌دهد استان سمنان قطب صنعتی شرق کشور است که با توجه بیش از پیش دولت سیزدهم می‌تواند در زمینه کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش آفرین باشد.

 

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران می‌تواند بازوی توانمند برای استان‌های همجوار در کاهش نرخ بیکاری باشد.

 

پایین‌ترین میزان نرخ بیکاری در کشور؛ حساب استان سمنان را از دیگران جدا کنید

 

سمنان دارای رتبه اول اشتغالزایی کشور به نسبت جمعیت

 

استاندار سمنان گفت: ١۶ هزار و ٣٩٣ فرصت شغلی و بیمه‌شده جدید سال ١۴٠١ در استان ایجاد شد و سمنان رتبه اول کشور در شاخص تحقق تعهد اشتغال نسبت به جمعیت را به خود اختصاص داد.

 

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: استان سمنان رتبه سوم تحقق رشد اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ را بر اساس ابلاغ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از آن خود کرد.

 

وی یادآور شد: استان سمنان با تحقق بیش از ۱۴۰ درصد تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱، رتبه دوم کشور در عمل به تعهد اشتغالزایی را به دست آورد.

 

وی ادامه داد: پرداخت وام از محل تبصره ۱۸، عملیاتی‌کردن مصوبات سفر و موفقیت در برگشت‌نخوردن حتی یک ریال از اعتبارات در کنار احیای واحدهای راکد، از دیگر افتخارات استان سمنان در سال گذشته است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان ظرفیت تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید را دارد، گفت: در سال جدید علاوه بر اقدامات در حوزه راه اندازی واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.4 seconds.